Мостът над р. Дунав между гр. Русе (Р. България) и гр. Гюргево (Р. Румъния) е изграден по съветски проект и е въведен в експлоатация през 1954 г. Съоръжението представлява стоманена конструкция тип “ферма” на две нива – за автомобилно движение (горно ниво) и железопътна линия (долно ниво). Съоръжението е с висока интензивност на автомобилно движение, голяма част от която представлява тежкотоварни автомобили. В годините назад са изпълнявани мероприятия по поддържане на пътното платно по линия на текущия ремонт.
Целта на технически проект за изпълнение на ремонтно-възстановителни работи е подобряване на технико-експлоатационното състояние, носимоспособност и дълготрайност на пътното платно и носещата му конструкция. Мостовата конструкция има обща дължина 2226,00 m. Тя е разделена на 37 отвора със следните статически подпорни разстояния:
• 2 х 12 отвора с дължина 33,60 m /34,00 m осово между стълбовете и статическа схема – проста греда;
• 2 х 4 отвора с дължина 80,00 m и статическа схема – непрекъсната греда на два отвора;
• 2 х 2 отвора с дължина 160,00 m и статическа схема – непрекъсната греда на два отвора;
• среден отвор с повдигаща се метална конструкция 86.00 m и статическа схема – проста греда (на Румънска територия).
На Българска и Румънска територия мостът е симетричен в надлъжна посока.
REFERENCE: